Íme, néhány hasznos tipp a tudatos költözés folyamatához!

Biztosan minden személyt izgatottsággal tölt el a gondolat, hogy beköltözhet az új otthonába. Viszont, ha a munka nehezebb része a pakolás még hátravan, akkor a legtöbb esetben ez idegességgel tölthet le minket. Annak érdekében, hogy ez a stressz elmúljon, szakértő költöztető csapatunk összegyűjtött pár hasznos tanácsot a költözési folyamat rendszerezése érdekében.

Ezekkel a tippekkel nem csupán megkönnyítheti, de meg is gyorsíthatja a bepakolás és kipakolás folyamatát egy költöztetés Budaörs során. Lássuk is meg őket!

Ha költözik, sose halogasson!

Költöztető cégként tudjuk, hogy rengetegen az utolsó pillanatig halogatják a csomagolást. Szó szerint rengeteg mindent csupán akkor dobozolnak el, amikor már ott tartunk a költözés napján. Ez természetesen sok plusz idő, stressz és bizony az ablakon kidobott pénz is. Annak érdekében, hogy ezeket el tudjuk kerülni, fontos, hogy időben kezdjünk el becsomagolni. Habár az összes háztartás más és más, örök szabályként azt elmondhatjuk, hogy költözést megelőzően 4 héttel már optimális lehet elkezdeni csomagolni.

Ajánlott ezt az egész folyamatot szakaszosan végezni! Haladjunk helyiségről helyiségre, szobáról szobára. Kezdjük a legtöbb időt igénylő területtel! Válogassuk szét a ruhákat, ezáltal amire nem lesz szükségünk, el tudjuk akár adni. Amit pedig nem tudunk időben eladni, azt elajándékozhatjuk az ismerőseidnek vagy egy rászoruló családok számára.

Persze előfordulhat, hogy nincs rengeteg holmink, ebben az esetben akár a költözés előtt 2 héttel is elég lesz megkezdeni a csomagolást. Az időzítés azért is lényeges, hiszen senki sem szeretne hosszabb távon, dobozokból élni. Mielőtt tehát neki esnénk, mérjük fel a terepet, a dolgaink mennyiségét és döntsünk okosan.

A csomagolás szobánként a legoptimálisabb!

Költöztető csapatként szintén sűrűn találkozunk azzal a gonddal, hogy ugyanabban a dobozban helyezik el a konyhából és a nappaliból származó dolgokat. Elsőre talán nem gondoljuk ezt akkora dolognak és remek ötlet lehet az ahogy esik úgy puffan csomagolás. Azonban mikor ki akarunk majd pakolni, rengeteg stresszt fog eredményezni is.

Lényeges, hogy rendezzük a dolgokat, és szobáról szobára haladjunk. Ezáltal kicsomagolás folyamán céltudatosan tudjuk pakolni a dobozokat és jelentősen gyorsabban be tudjuk rendezni az új otthont.

Csábító lehet, ha egy dobozban maradt egy kevés hely, és oda gyömöszölünk még be ezt-azt a másik szobából. Azonban ilyen esetekben inkább álljunk ellen a kísértésnek és a jövőben hálásak leszünk érte.

Címkézze fel dobozait!

Feltételezzük, hogy már becsomagoltunk rengeteg mindent, viszont valamire szükségünk van. Azonban nem címkéztünk rendesen, ezért az összes dobozt újra át kell néznünk, hogy megtudjuk találni azt amit keresünk. Majd utána igazándiból kezdhetjük újra a csomagolást.  Annak érdekében, hogy ezt elkerüljük, hozzunk létre egy rendszert, hogy rendszerezni tudjuk dolgainkat.

Ha valamit elteszünk egy dobozba, azonnal címkézzük fel, és írjuk rá, hogy mi volt az.  Ha biztosak akarunk lenni, akkor a dobozokat meg is számozhatjuk szobánként, és egy papíron vezethetjük, tételesen felsorolhatjuk, mik vannak benne. Keresse csapatunkat ha a költöztetés Érd, Vecsés, Budaörs területén szükséges!

A költöztetés előtti lomtalanítás

Aki már régebb óta, akár több évtizede ugyanabban a lakásban él, számtalan olyan dolgot halmozhat fel, amelyre igazából nincs is szüksége. Ezeket a költözés során érdemes kidobni még abban az esetben is, ha érzelmi szálak fűznek hozzá.

Gondoljunk a költözésre úgy, mint egy tiszta lapra és egy nagytakarítására. Nézzünk át minden fiókot, szekrényt, és szórjuk ki, amelyre nem lesz már szükség. Ha olyan szerencsések vagyunk, hogy éppen akkor van a lomtalanítás, akkor vigyük le azokat a bútorokat, dolgokat amiket már nem szeretnénk magunkkal vinni az új otthonunkba.

Ami pedig úgy véljük, hogy eladható, tegyük fel valamelyik oldalra vagy rendezzünk garázsvásárt, és adjuk el őket akár olcsón is. Amit nem sikerült eladni, ajándékozzuk el ismerősnek, barátnak. Nem is gondolnánk, hogy ezáltal milyen sok felesleges dolgoktól tudunk úgy megszabadulni, hogy közben még pénzt is kereshetünk, és jót is cselekedhetünk.

Szabjon magának időkeretet!

Lényeges, hogy kicsit noszogassuk magunkat, hiszen mindannyian emberből vagyunk, és szeretjük a dolgokat halogatni. Viszont, ha arra késztetjük magunkat, hogy egy saját magunk által meghatározott időkerettel dolgozzunk, az adni fog egyfajta keretet.

Nem szükséges tarthatatlan dolgokat kitűznünk, a cél nem az, hogy szét stresszeljük magunkat. Sokkal inkább, hogy a saját tempónkban végezzük el a kitűzött feladatot. Ez segíthet a koncentrációban és a motivációban amelyekre egy költözés folyamán szükségünk lesz.

Egy költöztetés Dunaújváros, Budapest, 1. kerület folyamat érzelmileg és fizikailag is terhet rak ránk, ezért a napján szánjunk néhány percet annak, hogy körbenézzünk, és elbúcsúzzunk a régi otthontól. Azonban ne szomorkodjunk, inkább élvezzük ezt az életben mérföldkőnek számító pillanatot és azt, hogy a munka nehezén már túl vagyunk.

Segítségre szorul a költözés során?

Profi költöztetés Székesfehérvár, Budapest, 2. kerület csapatunk segít Önnek a költözésben, az ország bármely pontján, akár külföldre történő költözés folyamán is.

Szívesen olvasna még még a költözéssel kapcsolatos tanácsokat? Akkor tekintse meg hasznos tanácsainkat oldalunk blog aloldalán!

logo
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi Szabályzat itt!